Suitwo (EUW)
: For my all pro team its gotta be Wunder for top, outside of Perkz who we knew was going to be one of the big players on G2 he stepped up in a massive way and became one of the best carry tops in EU. Jungle is a little bit harder, in some ways I want to say Shook because of his massive impact to H2K but I am going to say Jankos he's extremely consistent and has continued to be a strong jungler, Memento is up there along with Pride though. Mid is just a fight between Caps and Perkz, for now I will say Caps as he is (I would say) the best mid mechanically, he has become much more reliable as a carry for Fnatic, while on the subject of Fnatic ADC has got to go to Rekkles. So many EU ad carries stepped up this year with players like Kobbe, Samux and Hans all in the running, but come on Rekkles has been playing some insane games lately and in some cases carrying the team on his back. For support my vote would go to Kasing, his wacky Zilean pick and play making have really caught my attention, I am glad to see him back in EU. For rookie I have to choose between Norskeren, Ruin and Jizuke, to be honest I'm not sure between those three, for now I'll say Jizuke. Coach is another hard one, I'll go with Dylan Falco for his success with Fnatic. That leaves MVP and after giving Caps the spot on all pro team it's only fair that I give this to Perkz, he is a super stand out among all mids in EU, still proving that it is his lane kingdom in the middle lane.
for toplane I agree on Wunder, jungle Jankos too, but you forgot Maxlore in the top4, midlane gotta be Caps for me too, he is very valuable for his team, adc, gotta be Hans Sama, he's been far more valuable for MSF than Rekkles for FNC, they've not been playing around him, but relying on him, he's been having not too great games on Ezreal tho, and its close between Rekkles and him, support, either kaSing, vander, or mikyX, he s gotten a good baron steal last week.
: Get Ready for the 2018 EU LCS Spring Split
i dont see any uninteresting matches here , all the rosters seem pretty good and litteraly 6 teams out of the 10 all seem able to be #1 , i think this year will be really good and entertaining , tho bo1 format is maybe not the most competitive .
: EU LCS in 2018 and beyond
bo1 isnt really competitive tbh , hope it wont drop the EULCS level , also removing CS is stupid , it ruins lots of new talents potential carreers , look at MSF ? they played in CS , barely made it to EULCS after beating Schalke 04 , and now are one of the best not only EU team but western team ... Also i didint really follow games from NIP , MM , ROC , VIT and UOL , i only watched the other teams ( top 5 teams tho , G2 , MSF , FNC , H2K , SPY ) and bo3 between these teams were cool to watch ... Maybe these changes wont be that bad idk yet , but the way you explain them makes no sense , you're not FORCED to watch all of the games tho if u cant on thursday cuz u gotta work or go out , then you can watch the highlights tbh ... Just hope they wont do a franchising system like in NA after that otherwise rip EU .
: EU LCS in 2018 and beyond
I mean bo1 isnt really competitive , new teams cant really enter through CS as for exemple MSF did and they're now one of the best EU team , it will ruin lot of potential new talents carreer , also , since everything could happen in bo1 , some teams from the top 6 might not even make it to playoffs , and i only watched MSF , H2K , G2 and FNC games this year tbh ... having good bo3 between teams like this is cool tho ... i mean seriously this kinda sucks imo but hey ... just hope they're not gonna put franchising in EU just like they did in NA ... if you have a one year plan and one split isnt enough well if ure actually good enough after one year you should be able to win CS right ? otherwise ure not even good enough to beat low class teams ... really dont like the new changes , tho ure not forced to watch all games so the thursday wasnt a big issue , and u can see the highlights anyway ... idk , maybe these changes arent that bad , but the way you explain them makes absolutely no sense . just hope it wont drop EULCS level too much .
: Group Stage Pick’em Update
rip pickem's tho i predicted group D well but switched FW and WE, i put G2 instead of RNG in group C and imt instead of fnc in group b , also i said edg would advance and not c9 . now i also %%%ed up saying LZ would beat SSG ...
: Meet the Misfits: Europe’s Upstart Underdogs
the best part is MSF still has lot of potential and can improve so much while already making it to quarters and showing that they are at least a mid-tier team in international tournaments ( i wont say top tier but they 're definetly good ! ) so in the next years if they keep same roster they 'll be really good , now i just hope G2 stays in EU ( as elopoliceofficer said ) and it would be really good for the region ! already 2 great top teams with lot of other good players split up between fnc h2k uol and a few in other teams ... just hope the new EU lcs system wont %%% it all up cuz EU has a bright future right now would be sad to ruin it .
: Into the Rabbit Hole: MSF PowerOfEvil
typically what i needed to hype MSF even more ! not going as losers but humbly , good analysis of the meta tho , great players with lot of potential and the experience with poe to shotcall and be the leader of these talented rookies ! MSF is a team that is good but still has a HUGE potential of improving thats why its so great to see them playing in the next years if they keep the same roster they will most likely be the best not only EU team but western team ! good luck to you guys , tbh its np if you lose we really cant blame you ! just wanna see a fun series and who knows ? maybe an upset !
: Well to be fair, if riot would decide to make this game for like 16+ year old's, then atleast the community would improve lol {{sticker:garen-swing}}
8 years old ppl would put a fake birthdate and thats all .
Rismosch (EUW)
: > The 'Weak' you're talking about is exactly why he got changed. He means that his 'weak' kit was better than the reworked one... {{sticker:slayer-jinx-unamused}}
his kit was totally overloaded lol , his stats were garbage actually .
Hydnoras (EUW)
: How about showing a link to the statistics. I can only find 3 games across all regions that ziggs was picked in and in one of them he was played mid. Either he had a much higher ban rate than 80% or he simply wasn't played other than to test how how works in the pro scene. Just like veigar was tested in season 6 worlds. >u said his early game sucks , well , any champs has powerspikes and they cant be strong during the WHOLE game The only reason to pick ziggs at bot lane would be to affect early game. Otherwise he would be played mid because he scales better from there. >Also , this began cause you said ziggs was garbage I NEVER said that. Don't even try to put words in my mouth. In fact i even played him mid lane during the time ziggs bot was supposed to be a thing. I played him mid because that's where he was simply a lot better. >but what u said in your first comment was still false and you gota admit it at this point . Give me a reliable source to the statistics and i will admit it. If you can't, i was right and there is nothing to admit. > but you probably didint play that much in the begin of the season tho I have played most of my games during that time on all of my accounts. In normal games i could see a lot of ziggs bot but very rarely in ranked. >trist is op af ( but she got a small nerf there ) . This nerf was one of those fake nerfs to get people quiet. Nerfing the bomb only means it could affect her early game but she loses less than 20 damage during the laning phase with that change on full rotation and max stacked bomb. Note that she uses the bomb once during the trade which means the damage loss is insignificant.
hmm i dont have the exact statistics tho but this shows he actualy was meta and high win rate , ill try to find more precise stats about his pick rate tho : https://www.riftherald.com/lol-gameplay/2017/1/3/14145008/ziggs-bot-lane-adc-lol-why ( not sure if u can actualy clcik the link this way tho i dont send url to forum that often but u can copy paste it anyway) , well about trist nerf you're probably right i just saw she got nerfed on fb rito recapitulating thing of the patch , tho she was counterable and her E passive could possibly be a " weakness" , well she hasnt that much counterplay and far too good early FOR AN HYPERCARRY ( cause if u want a good early botlane pick kalista / lucian ! ) , and well since the meta is basically playing hypercarries on both side with at least 2 players only focusing on peeling for him , but comin back to ziggs you didint say he was garbage ( mb ! ) but u spoke about him not beeing picked in higher elo ( that part is false tho) and i misunderstood due to what you said bout malzahar i had it in mind while thinking about ziggs .
: Jungle Ezreal, the true cancer of League of Legends
well it was picked in kr lcs once , its played a lot in korean high elo ( even faker tried this bro ) , and since in the current meta u need hypercarries dps botlane , ezreal is not that good , so ppl paly him in jungle . with his E he has lot of gap closing tho so he gnaks pretty well , he has a decent clear cuz he can stack his passive and AS fast , kite easily and not lose hp at all .
Hydnoras (EUW)
: >ahem ziggs ? it was the most played botlaner in both master , challenger and lcs in the begin of the season Completely wrong info. He was never even close to being most played bot laner. > it was the meta , it shifted out due to tank / hypercarry dps meta Wrong again. People just learned how he works so his effectiveness went down by a lot. Just like what happened to malzahar support. Malza still had the tools to be useful but his win rate wasn't absurd like it was when people just started to pick him. >but dont say bullshit things when you dont know lol . I play in that elo and i played when the ziggs bot appeared... He was never good because it was too easy to go all in on him since he depended entirely on skillshots and couldn't compete with adcs in damage in the early game. Plus he ran out of mana quickly in the early game and since he is at bot lane, he lacks the damage gained from levels. Also late game in his team was bad without a real adc, not to mention the possibility of too much magic damage in the team. I know perfectly well what i'm talking about.
he actualy had a 80 % pick / bann rate overall in lcs but ok , also it got nerfed and tanks happened , malz has nothing to do with ziggs since he got reworked , he had a high pick rate due to his good roaming potential and ppl not that much aware of that type of playing style before this year , u said his early game sucks , well , any champs has powerspikes and they cant be strong during the WHOLE game otherwise they should be nerfed cause they have no windows for counterplay . and when he has morello he has decent dmges and no mana pb , late game when ppl were mostly picking squishies and a ziggs R could get all 5 to 3/4 of their hp was pretty useful in fact , adcs were also supposed to have decent push thats what ziggs have , and it was poke meta ( varus , jayce , ziggs , corki ) , u also forget that it wasnt only about the champ but about the rest of the meta champs , he wasnt alone on lane he had a supp , as he wasnt alone on his team . Your arguments only come from the champion itself i was speaking about the meta and overall champions played , not only about ziggs ( cause his kit and stats were never under/over loaded . Also , this began cause you said ziggs was garbage and not picked in high elo just ppl copying a streamer did that when he was top 3 picked champion bot in LCS , so i said it , then i spoke about meta and you spoke only about the champ itself so our argument is a bit stupid since we arnt even speaking about the exact same thing , but what u said in your first comment was still false and you gota admit it at this point . dont wanna argue to long , not insulting you either , but you probably didint play that much in the begin of the season tho . also , trist is op af ( but she got a small nerf there ) .
Hydnoras (EUW)
: > Ziggs wasn't changed at all when people employed him onto botlane. True but ziggs bot was never actually a meta pick. It was picked by idiots who saw a streamer do it once. No one actually used him in the higher elos. > Jhin potentially can deal more with his Q. But first, that requires perfect setup for that grenade to bounce. Let's not forget that tristana actually needs to land those 4 attacks on the target which will never happen against a decent player. She too needs a perfect setup. Not to mention that the target most likely has a support there to cc her and punish her. She also has extremely slow base AS and low AS growth. >Tristana actually gets stronger with time, which makes that damage be kinda unfair compared how hard she can snowball with it. Jhin has a much stronger early and mid game than tristana. Tristana's early game is below average but is good against other hyper carries. Her early overall is not good. Not to mention she inherently pushes the lane which is a great weakness in itself. She also becomes good after 4 items. Her mid game is extremely bad. Her e becomes a useless ability in the mid/late game which means that she has to deal all of her damage with basic attacks and she doesn't have any damage steroids. Only an attack speed steroid which doesn't help much without proper items. Her mid game is worse than caitlyn's.
ahem ziggs ? it was the most played botlaner in both master , challenger and lcs in the begin of the season so it wasnt only stupid ppl seeing it picked by a streamer lol ... it was the meta , it shifted out due to tank / hypercarry dps meta but dont say bullshit things when you dont know lol .
: As a Fnatic fan I have little to no hope to the team performing on a level that is Worlds-class. Only two veteran players remain who has experience at worlds, SoAz and Rekless. I have no fear that Jesiz can adapt, but Broxah will be outclassed by most of the other western and eastern junglers. It's not impossible, but still a very difficult job for him to perform well on an international stage. I think the joker is Caps, who has shown a lot of potentional in games where nobody expected him to step up. About the split, it was very disappointing to see Fnatic fall against Misfits, I think it's safe to say that if the class they have been playing with through the split, would have remain against Misfits, G2 would not even stand a chance against them in the finals. I think G2 has lost a jungler and toplnaer this season, Trick and Expect are getting carried by Mithy and Zven with Perkz stepping up for the last two BO5's. If they can get Maxlore and Vizicsacsi/Odoamne for the next split and Perkz can come back after a somewhat disappointing performance (mostly related to not being able to play with Trick well on midlane) throughout the split, this G2 roaster would be unstopable in the West. But in the end it all falls down which team can beat every other team at worlds, and sadly, no western team can stand a chance against LZ, SKT and KT. That's just the reality.
MirrowFox (EUW)
: Ahri needs tweaks or rework
: Until then no chests and keys :O, LoL community can sometimes bring the absolute worst in you. {{champion:17}} {{summoner:1}} {{summoner:11}} I really hope though that they will state more about the new system.
i my self played with friends that are lower elo and i had some really young players in my game i kinda forgot how toxic bronze / silver was and when they insulted my mother from geting cancer ( when she is sick atm ) i tilted and got chat restricted ( for the first time in 5 years tho ) so i was put back to honor level 1 , got chat restricted but even tho im still level 1 i got a message like u can get keys and chests again so even if u dont get level 2 if u keep geting honored ull be able to still earn key frags dw ;
: Did they change Rakan!? When?!
yeah i noticed that too , but u will see its only with Q , E and R and its because Q , is skillshot + heal , E is double jump with shield and R gains movement speed and bonus duration if u hit . W is just the bump so its only one activation and there isnt 2/2 when u ping it .
: Someone else who have been tricked with this message, got legit a heartattack xd
: Riot why do you prank me this well.
uh well they dont chose WHEN to send it it jsut pops automatically .
MujinTengu (EUNE)
: > [{quoted}](name=Lit Corn,realm=EUW,application-id=Mpd1UjGe,discussion-id=Ar6TAsJq,comment-id=000000000000,timestamp=2017-07-21T10:32:15.333+0000) > > oh yeah i understand now but the title baited me a little bit i though it was your reaction seeing dis . Sorry for that then, wasn't my intent
XoXXoX (EUNE)
: Mofe fun game modes????????
"last one was like 2 year ago. i really dont remember how it calls but it was at billgewater. i mean where was item when you could be other champ.. you know what i mean. so basicly: is this year will be any fun game modes? :DD? " it was black market brawlers I also really liek that mode :P you could also change the minion waves , buy boots that give you a tp on low cd ( enchant ) , and there was an item giving you a free flash , and another that transforms you into an ally champ . Taht was so good :3 my favorite mode is URF , then black Market , then ascension , then ofa , dark star , dominion ( actual dominion not the new one ) , ARurf , poro king , blood moon , ARAM and then nemesis draft and " definetly not dominion " .
MujinTengu (EUNE)
: > [{quoted}](name=Lit Corn,realm=EUW,application-id=Mpd1UjGe,discussion-id=Ar6TAsJq,comment-id=0000,timestamp=2017-07-21T00:35:21.863+0000) > > ?? i dont understand , will sion get reworked or ? Well, i posted it in Creations & Concepts, so...you know :/
oh yeah i understand now but the title baited me a little bit i though it was your reaction seeing dis .
MujinTengu (EUNE)
: Sion, the Undead....Juggernaut?? yeaaah.....right
?? i dont understand , will sion get reworked or ?
: So stop declare your champ in championselcet?
great idea ... and if you wanna pick zed , zac or any high bann rate champ then your own mates will bann it ...
Nakoruru (EUNE)
: My small milestone achieved!
now buy another champion and get him mastery 5 :p ( gg btw )
bruehl (EUW)
: Thank you very much for the feedback :) I tried to design him as an ADC with a lot of mobility, a little bit like lucian (with his short E cooldown) and tried to keep this shadow style. For the ultimate I thought, it would be nice if u can press R again on the shadow you want. I will work more on the concept and add some information :) EDIT: Rikyu is a guy :)
ok ty for your answer ^^
: Surprise party skins are usually used for league's birthday, not riot skins... So we would more likely get a new surprise party skin than get riot singed (plus if they use a riot skin they are more likely gonna choose a legacy one not a limited one)
then I bet this will be either surprise party {{champion:29}} or {{champion:35}} or {{champion:141}} or{{champion:432}} or{{champion:154}} cause those champs are jsut like SURPRISE moda%%%a ( just like fiddle ) .
bruehl (EUW)
: Rikyu - The Shadow Archer
really nice design and everything but his ult seems kinda broken to me and what is he ? an adc or a fighter ? he seems to have lot of mobilty and dashes for an adc is he like kindred ( jungle adc ? ) also is Rikyu a guy or a girl ? and how do you chose on which shadow you tp with your R ? :3 I really find this champ interesting but i wanna know more :3 cause yet lets say a champ designer decides to create the champ and he jsut have these informations he cant really create the champ
: Maybe... but they will need more of a reason to than community demand to do so. Riven came back because the 5th championship skin was being released which is a massive deal, allowing people to buy the first championship skin and the only one to be limited makes sense. But riot have only 1/4 riot skins that arent limited, and have since then discontinued the skin line... the only time I could conceivably see them bringing it back would be riot's birthday, and as their 10th was last year their next milestone is their 20th... So we might see riot singed back in about 10 years... which is longer than league likely will survive for as a game lasting that long is extremely rare. So again, there is a chance... but we are prob more likely to have contact with aliens than get riot singed back.
riot's 10 th birthday was last year but league's 10 th birthday is in only 2 years :P
: When will URF come back ?
Lot of players complained about urf becoming ARurf but riot said that puting back old urf isnt good cuz they wanted to reduce tryhard i think theyre trying to find a solution and then they ll probably bring it back , also i'd like black market mode to come back !
: Deffend or Attack
really situationnal tho , if an ennemy is out of position then engaging is a good choice ( if you have vision and are sure that this is not a bait tho ) now in 5v5 teamfights if your carry is very fed then sjut peel for him dont let anyone dive onto him and you should even suicide to keep him alive if needed , if your cary isnt that fed or ennemies dont have any good engage then dont take peeling item like redemption but jsut go full hp and try to go hard in and cc ennemy carries .
Nick Oma (EUNE)
: Why isn't Kayn 6300 yet? (sorry, i know this may sound like a stupid question)
: Can't click ingame
maybe press esc and check if you didnt change your champ moving controls maybe you msicliked and put a random keyboard key on moving control so you cant move anymore .
: Help XD
you probably though that upvotes / downvotes were showing some kinda "board level " ( I might be wrong tho ) but if thats the case uh , there is no "level" in boards but you can upvote / downvote other ppl comment by clicking on the up arrow and down arrow ( uh my english isnt great hope it was understandable )
ThePikol (EUNE)
: How to lose 5v4 game in Silver guide
~~instructions unclear , got my foot stuck in the ass ~~ uh nvm im not silver thats why :3
: Why Orianna has strong early, mid and late game?
"Viktor's early game is mediocre " .... his range and Q gets him a safe laning phase with good trades while scaling well . the real pb about ori is like she pokes hard with autos but if she does one combo maaaan that hurts and then she E so you cant even trade back . then she scales , and keep %%%ing you while you literaly cant do anything exept if you hard in 24/7 with a strong assassin .
: Skin idea for Kayn
I've seen that idea already many times on boards on reddit but daaaamn I hope that they will make it real this skin matches so well with the champ .
ShadWooo (EUNE)
: Kayn feels weak. Maybe players didn"t figure out best build yet but from what I"ve seen he couldn't even solo dragon.
yeah i have kinda the same feeling , he doesnt seem to have too much dmges , but on the other side he is pretty much unkillable , free escapes and regen trough walls , his ult gets him unkillable too , and gives him regen , blue shadow assassin kayn seems kinda weak , but still can sometimes be useful , but red one has cc , insane ( INSANE regen , i saw one with 200 hp ulting someone and geting out of him almsot full hp , this guy had 3,5 k hp so it means he regen from almsot 3 k ) , mobility and again more regen when he gets in walls , a stun good dmges on top of beeing insanely tanky ... well yeah the champ is not broken he is even kinda weak but he has literally no counterplay .
Ghandie (EUW)
: Leona walking through walls
hmm idk it might have been fixed i tried that in practice tool and it didnt work , or maybe it only works in normal games but i dont really wanna suicide jsut to try this out lel EDIT : and about Rek'sai , how and when does the bug happen ?
KerberosFi (EUNE)
: > [{quoted}](name=Lit Corn,realm=EUW,application-id=39gqIYVI,discussion-id=R8yQlQb8,comment-id=00010000,timestamp=2017-07-09T23:04:32.802+0000) > > so hmm , you probably mean that brand needs more skill than veigar but veigar has more counter play no ? not that veigar needs more skill than brand ... Dont really play either champ too much but veigar doesnt actually need skill its mostly about waiting late and pressing R , while brand need to pull off a better combo , even tho he will be more reliable that veigar overall . ( imo ) Not that I would be too experienced on neither of those but saying veigar only needs to stall and ult is not the whole truth. Though obviously his kit looks simpler in all regards it's not neccessarily that he would be any easier to play. The thing is brand has kit that does a lot of damage if everything is hit but on the other hand skills work for some degree as individual poke spells. Veigar's kit revolves around hitting horizon. If succeeded he has insane burst but if failed he is heavily punished much like blitz's grab. While it's often really easy to hit horizon in low elo having succes higher than that starts to demand more and more from veigar,as it's more and more obvious for enemies to figure out the excact zone of horizon and abuse it's cd harder and harder not to mention getting very late game is more rare. Brand offers much more rounded kit and as such isn't affected as much from the skill level of elo. Sure hitting skillshots gets harder but brand is not punished extremely hard for not hitting particular skill(at least compared to veigars e and w). Also his affect on early and mid game is much more than veigar has to offer. As summary I wouldn't say that neither of those champions reguires more skill than the other but rather is dependant on in which elo they are played. As myself I would have either of those.
well you're probably right , I didn't play veigar in a while , and I don't even have brand so I don't really know anything about the champ lol .
: All 180+ Mordekaiser bugs ranked by importance and sorted into 17 categories
hue hue hue {{champion:82}} , and this is only the half of the bugs I have .
Fawkz (EUW)
: How do you counter LeBlanc?
in lane , respect her E + passive proke burst dmges but don't go too safe otherwise she'll push the wave and then roam while you'll have to deal with the minions , so take a champ with good wave clear , and try to keep vision on both side of the lane with the help of a control ward if you can , follow her roams or push lane hard while she roams and don't forget to ss . Or if you feel like you 're good enough as a player you can just try to pick an assassin such as Zed or Ahri and try to win lane and roam more than her , however it's high risk high reward , if you're better than her you'll beat her if she is better than you , she'll smash you . Also Kassadin is a good counter pick to lb it scales better than her , corrupting potion + magic dmges shield on your Q can help survive early trades and once your lvl 6 you're pretty safe , then just keep scaling , you'll be better than her late game anyway .
radetari (EUNE)
: I'm sorry and hope I improve
First off it wasn't intentional , so there is no way you'll get banned , also I don't think they'll bann you for something you did in the past ( they would already have done it )
Zephyr77 (EUW)
: They are both highly underrated. In mid- Brand offers more..in a early head on trade, also his ult is amazing in tf. If we put that aside, i would still choose Veigar any day. Going with the assumption you are mid elo (so am i), you will very rarely get punished for scalling, and Veigar has literaly endless scalling. Also like the previous guy said, his e can create huge disruption in fights. Brand is generally more straightforward, it pretty much only requires quick fingers and a really head on approach. When you tag them with e , literaly walk into them to pull of full combo with the passive- it hurts alot. Veigar...actually takes skill. Sure, you can say its Nasus of the mid lane, but consider that his e isnt that reliable and he is quite easy to gank. Missed stun and any decent mid laner will dance around your two remaining spells. If you actually master him- control that he offers in TF is probably one of the best.
> Brand is generally more straightforward, it pretty much only requires quick fingers and a really head on approach. When you tag them with e , literaly walk into them to pull of full combo with the passive- it hurts alot. > > Veigar...actually takes skill. Sure, you can say its Nasus of the mid lane, but consider that his e isnt that reliable and he is quite easy to gank. Missed stun and any decent mid laner will dance around your two remaining spells. If you actually master him- control that he offers in TF is probably one of the best. so hmm , you probably mean that brand needs more skill than veigar but veigar has more counter play no ? not that veigar needs more skill than brand ... Dont really play either champ too much but veigar doesnt actually need skill its mostly about waiting late and pressing R , while brand need to pull off a better combo , even tho he will be more reliable that veigar overall . ( imo )
: The fact that people can just bully and be complete jerks about playing certain roles without being punished for it, is quite aggravating IMO. I have had several ranked games where I, as a generic mid player, have been pressured into trading my role by someone who got auto filled, with threats such as trolling, inting, making my life miserable and just screwing over the game, and all of our LP with it. The worst case was when I was in promos with one win, got my preferred role (mid), and the support wanted to trade roles. After declining (I'm not at all experienced with support role, since i think solo lanes are way more fun to play) with the usual ''no, sry'', hell broke loose. I instantly got called names like ''gay a55 f***ot'' and he threatened with inting the game. I told the player he couldn't scare me with his threats, since I already had a win in promos and i simply wasn't scared of him. I said this, hoping that the player would have the common decency to play normally after seeing that his strategy to claim midlane for himself had failed. Full well knowing I was in promos and everyone else would lose LP as well, said player unfortunately proceeded to die time and time again, creating a monstrous 10/2 Tristana within the first 15 minutes or so, which makes it extremely hard to actually do something with the game anymore. Luckily I happened to get my hands on my main {{champion:90}} , and into a rather good matchup as well, so i too became quite fed after making a few picks. struggling to stay in the game and with little to no pressure on the map, most of the team tried their best to not lose the game, but our support just continued to die, time and time again, getting caught out in the strangest places, just running into the enemy team. We lost. I had a lost promo's game on the record, which might have surely been avoided if the player had not been so toxic form the very first second of the game. Fortunately for me I didn't actually have to hear any of the things he said in game (/mute command, it's delightful, any f you reading this should try it out some time) but right after the game had ended, this player told me that ''jajajaja, you lose a promos game where I was at 0 lp anyway, jajajaja, I lose no LP and you lose a promos game.'' Of course I reported the player for intentionally ruining the game for the rest of the team and more importantly intentionally (and successfully) screwing with my promos, but i never heard anything of it since, and said player has continued to play games after that day, which feels quite unfair to me TBH. So, short summary; In champ select, in promos, a player is being a complete jerk about roles, I can't even dodge the game because that'd end the promos instantly, I am forced to play with an extremely toxic player that proceeds to lose me a promo game, the player gets to walk away unharmed and play more game after that game and I have to deal with the consequences, being a lost promos game. The fact that other players have to deal with the consequences of the behavior of such bullies, to me and surely not only to me, feels quite unfair. Luckily, I won the final game of promos and was demoted to the next division, but the fact that such severe things can go unpunished, feels very unfair to me, especially because I myself received an instant, lovely 14-day suspension the next day because I was ventilating my tilt about certain events in a game in chat, which apparently has earned me such an amount of reports that is got instantly suspended for it. Now, I'm not saying I don't deserve the suspension myself, and everyone would agree that I deserve it upon reading my tilted chat log, but that is not the point. The point is that bullies that intentionally feed and ruin someone else's progress on the ranked ladder can slip under the radar of the punishment system. The point is that when they obviously and with intent severely break the rules of the game, the possibility exists that they get away with their deeds, while those who haven't done anything wrong (in that specific game, again, I'm not saying I'm a saint, I deserved the suspension) have to deal with the consequences of the behavior of the bully. And even if they chose to dodge the game because they don't want to lose the game and lose LP, they still get punished for dodging the game by subtracting 3 LP form their score and quite possibly giving them a queue dodge timer. So, morale of this extremely long story, the fact that severe bullying in champ select goes mostly unpunished, is a huge flaw in the system, and the fact that threatening people with inting, and inting the game if they don't do as the player wishes can actually just go unpunished, while rage in chat comes paired with a 14-day suspension, feels quite unfair. At least, from my perspective it does. I'd wish for this to be handled more accurately, and I wish for a way to punish toxicity in champ select without having to play a game of which you know is going to be highly aggravating first, in order to the get to the report option in the post-game screen. Now again, me bringing up my own suspension in this story is not me looking for any kind of justification or redemption, it is to show that the system is very strict on some kinds of toxicity, while other, arguably worse forms of toxicity can go fully unpunished. Thank you for reading this overly long, essay-like rant, and mad props to anyone who has actually had the patience to read the whole thing. http://matchhistory.euw.leagueoflegends.com/en/#match-details/EUW1/3248161241/229718299?tab=overview Thanks for reading this and I hope you all can agree with me, sincerely, Another (Former) toxic player and generic mid lane player
> [{quoted}](name=ZeFlyinDutchman,realm=EUW,application-id=NzaqEm3e,discussion-id=RMuioqAq,comment-id=0002,timestamp=2017-07-08T14:35:46.307+0000) > > The fact that people can just bully and be complete jerks about playing certain roles without being punished for it, is quite aggravating IMO. I have had several ranked games where I, as a generic mid player, have been pressured into trading my role by someone who got auto filled, with threats such as trolling, inting, making my life miserable and just screwing over the game, and all of our LP with it. The worst case was when I was in promos with one win, got my preferred role (mid), and the support wanted to trade roles. After declining (I'm not at all experienced with support role, since i think solo lanes are way more fun to play) with the usual ''no, sry'', hell broke loose. I instantly got called names like ''gay a55 f***ot'' and he threatened with inting the game. I told the player he couldn't scare me with his threats, since I already had a win in promos and i simply wasn't scared of him. I said this, hoping that the player would have the common decency to play normally after seeing that his strategy to claim midlane for himself had failed. Full well knowing I was in promos and everyone else would lose LP as well, said player unfortunately proceeded to die time and time again, creating a monstrous 10/2 Tristana within the first 15 minutes or so, which makes it extremely hard to actually do something with the game anymore. Luckily I happened to get my hands on my main {{champion:90}} , and into a rather good matchup as well, so i too became quite fed after making a few picks. struggling to stay in the game and with little to no pressure on the map, most of the team tried their best to not lose the game, but our support just continued to die, time and time again, getting caught out in the strangest places, just running into the enemy team. We lost. I had a lost promo's game on the record, which might have surely been avoided if the player had not been so toxic form the very first second of the game. Fortunately for me I didn't actually have to hear any of the things he said in game (/mute command, it's delightful, any f you reading this should try it out some time) but right after the game had ended, this player told me that ''jajajaja, you lose a promos game where I was at 0 lp anyway, jajajaja, I lose no LP and you lose a promos game.'' Of course I reported the player for intentionally ruining the game for the rest of the team and more importantly intentionally (and successfully) screwing with my promos, but i never heard anything of it since, and said player has continued to play games after that day, which feels quite unfair to me TBH. So, short summary; In champ select, in promos, a player is being a complete jerk about roles, I can't even dodge the game because that'd end the promos instantly, I am forced to play with an extremely toxic player that proceeds to lose me a promo game, the player gets to walk away unharmed and play more game after that game and I have to deal with the consequences, being a lost promos game. The fact that other players have to deal with the consequences of the behavior of such bullies, to me and surely not only to me, feels quite unfair. Luckily, I won the final game of promos and was demoted to the next division, but the fact that such severe things can go unpunished, feels very unfair to me, especially because I myself received an instant, lovely 14-day suspension the next day because I was ventilating my tilt about certain events in a game in chat, which apparently has earned me such an amount of reports that is got instantly suspended for it. Now, I'm not saying I don't deserve the suspension myself, and everyone would agree that I deserve it upon reading my tilted chat log, but that is not the point. The point is that bullies that intentionally feed and ruin someone else's progress on the ranked ladder can slip under the radar of the punishment system. The point is that when they obviously and with intent severely break the rules of the game, the possibility exists that they get away with their deeds, while those who haven't done anything wrong (in that specific game, again, I'm not saying I'm a saint, I deserved the suspension) have to deal with the consequences of the behavior of the bully. And even if they chose to dodge the game because they don't want to lose the game and lose LP, they still get punished for dodging the game by subtracting 3 LP form their score and quite possibly giving them a queue dodge timer. So, morale of this extremely long story, the fact that severe bullying in champ select goes mostly unpunished, is a huge flaw in the system, and the fact that threatening people with inting, and inting the game if they don't do as the player wishes can actually just go unpunished, while rage in chat comes paired with a 14-day suspension, feels quite unfair. At least, from my perspective it does. I'd wish for this to be handled more accurately, and I wish for a way to punish toxicity in champ select without having to play a game of which you know is going to be highly aggravating first, in order to the get to the report option in the post-game screen. Now again, me bringing up my own suspension in this story is not me looking for any kind of justification or redemption, it is to show that the system is very strict on some kinds of toxicity, while other, arguably worse forms of toxicity can go fully unpunished. Thank you for reading this overly long, essay-like rant, and mad props to anyone who has actually had the patience to read the whole thing. > > http://matchhistory.euw.leagueoflegends.com/en/#match-details/EUW1/3248161241/229718299?tab=overview > > Thanks for reading this and I hope you all can agree with me, > > sincerely, > > Another (Former) toxic player and generic mid lane player I didn't even know I was patient enough to read this lol .
karolmo (EUW)
: > [{quoted}](name=Lit Corn,realm=EUW,application-id=39gqIYVI,discussion-id=fOwAKfJu,comment-id=00000001,timestamp=2017-07-07T22:08:53.509+0000) > > She isn't the best adc in the current meta but she doesnt need a buff imo , then lets buff draven , miss fortune , sivir too since they arn't picked that much in LCS , she is not a god tier pick ofc , but she is viable , and in any elo , btw she is still picked sometimes in LPL and got picked by Rekkles pretty recently too... at this point it's like wanting to buff every champ that isnt in meta ... let's buff draven???????????? in the game i'm playing draven is broken as hell u sure u not playing in S3???
> [{quoted}](name=karolmo,realm=EUW,application-id=39gqIYVI,discussion-id=fOwAKfJu,comment-id=000000010000,timestamp=2017-07-08T00:19:47.807+0000) > > let's buff draven???????????? > > in the game i'm playing draven is broken as hell u sure u not playing in S3??? thats what i mean he wants to buff vayen cause she isnt meta , i said draven isnt meta either but he is op , its liek wanting to buff yasuo jsut cuz he isnt played in LCS .
archerno1 (EUNE)
: Nah, Vayne is considered one of weakest ADCs atm. Draven, Cait, Twitch, Tristana, Lucian are considered faaar better picks. Vayne is probably gonna get some more buffs.
> [{quoted}](name=archerno1,realm=EUNE,application-id=39gqIYVI,discussion-id=fOwAKfJu,comment-id=0000,timestamp=2017-07-07T21:49:31.401+0000) > > Nah, Vayne is considered one of weakest ADCs atm. Draven, Cait, Twitch, Tristana, Lucian are considered faaar better picks. Vayne is probably gonna get some more buffs. She isn't the best adc in the current meta but she doesnt need a buff imo , then lets buff draven , miss fortune , sivir too since they arn't picked that much in LCS , she is not a god tier pick ofc , but she is viable , and in any elo , btw she is still picked sometimes in LPL and got picked by Rekkles pretty recently too... at this point it's like wanting to buff every champ that isnt in meta ...
: > [{quoted}](name=Lit Corn,realm=EUW,application-id=39gqIYVI,discussion-id=lqLFWVcs,comment-id=00000001,timestamp=2017-07-06T22:58:30.392+0000) > > that didnt answer to his question at all , this was stupid and btw , you might have lost lot of games agaisnt zed and be a bit tilted due to that but he is not op or broken , he isnt even in meta lol . Don't fret kid, just a lil joke. None's touching your freelo toy, don't worry.
> [{quoted}](name=Sarchiapon,realm=EUW,application-id=39gqIYVI,discussion-id=lqLFWVcs,comment-id=000000010000,timestamp=2017-07-07T06:17:21.983+0000) > > Don't fret kid, just a lil joke. None's touching your freelo toy, don't worry. lmao such a funny joke , you should learn what humour actually is .
: @RIOT HOW IS THIS GUY WHO TROLLED OVER 400 GAMES STILL NOT BANNED
lol i wish none to ever get such a guy in his team ( exept if he is on master yi obviously ) just hoping hell get banned soon , riot this is unacceptable , if he did this 10 games ok , but 250 ????? rito pls wake up , I was never ever banned but I know that if i begin to flame for a few games I might jsut get perma banned , so , literally RUINING games and leting no chance to win to his team his legit bannable , u say playing new meta things like soraka jungle is no pb if you paly to win I COMPLETLY AGREE , I myself play lot of new meta picks but I play to WIN , these guys obviously dont just hope theyll get PERMA-banned soon and not only a 14 days bann lol .
: RioT new nerf policy. Broken OP champs will simply disappear and RioT won't even acknowledge their ever existed in the first place. I suggest you check your account fast and use your refunds, because {{champion:157}} is next.
> [{quoted}](name=Sarchiapon,realm=EUW,application-id=39gqIYVI,discussion-id=lqLFWVcs,comment-id=0000,timestamp=2017-07-06T17:09:55.962+0000) > > RioT new nerf policy. Broken OP champs will simply disappear and RioT won't even acknowledge their ever existed in the first place. I suggest you check your account fast and use your refunds, because {{champion:157}} is next. that didnt answer to his question at all , this was stupid and btw , you might have lost lot of games agaisnt zed and be a bit tilted due to that but he is not op or broken , he isnt even in meta lol .
Show more

Lit Corn

Level 67 (EUW)
Lifetime Upvotes
Create a Discussion