Õdyssëy (EUW)
: Player Support
tweet at them and get a rioter to look at your ticket tbh sometimes that works when it takes a long time
Rioter Comments
Rioter Comments
: just got permabanned
{{champion:27}} need more gas
: So honestly, I'm curious about something. Earlier this Season I was banned 14 days for "toxicity". It was simply just trash talk between me and my duo mate and neither of us were offended. A few days arguing with the Support I got my ban lifted before the normal time. Yet even tho the support agreed that the ban was unjustified, he refused to give my my Honor lvl back, which is fine I suppose. Since theoreticly I received a 14 days suspention (even if it was not justified and lifted afterwards). Will I still be eligible to the Season rewards if I reach honor lvl 2 until February 11th? Or am I just %%%%ed for the systems mistake of punishing me?
go chat with someone on live chat they will answer you https://support.riotgames.com/hc/en-us/requests/new
Ahries (EUW)
: Is this a troll post? I hope to god it is..
there was a world mission to play 5 female champions i think and he just made it into being "irl girls" as a meme i supposse
: Looking for premade on my Smurf rn (plat 2-3 mmr)
hmh can only duo q 1 game since i got 3 unranked accs and you will hit plat but cana jump on a plat acc if you want
: [Update from Support] Having a "tough game" is now the new definition of "Intentional Feeding"
if you truly innocent just reply to the ticket again most times they use templates for the first 1-3 comments and sometimes replying back to the ticket can get you someone who will actually explain it properly instead of using templates or do live chat with the ticket number listed in the live chat ticket
: > [{quoted}](name=Aoneko Yume,realm=EUW,application-id=00edEA0o,discussion-id=HjQhNARN,comment-id=0000,timestamp=2018-11-04T06:04:07.339+0000) > > If the 14 day suspension was a mistake then it is only fair that you are compensated. I did read your other thread and see that you submitted a ticket. > > Please keep us updated. I would love to know if they lift the suspension and compensate you. Hopefully! Fingers crossed I hear back soon though, still heard nothing over the entire weekend! :(
live chat should be on tomorrow i think so look out for it try make a new ticket and look in button where it says submit to check for a live chat options they will anwser you ticket in 2min if it still hasn't been answered
: I have played 64 games this season in flex. Currently sitting at D3 0LP, ending the season like this. I haven't seen one guy under D5, in these 64 games. Dunno what's going on in your games, but mine were fine. I had high plat soloQ vs chally 700 lp soloQ in the same match, but both were D3 in flex. About OP's post, I'm 99.99% certain, that he's talking about a flex game as well, I didn't even take the time to check. Such big discrepancy in soloQ simply can't happen, not even at 4AM on a workday.
you forget there is high diamonds in solo q that are like gold 2 with 80% wr in flex that duo q's with a silver 5 in flex and some how they end up with plat 3 flex player sometimes in general 3 premades in far apart elos fk the matchmaking so hard
: I don't even have to look to know, that this was a FLEX game, that you forgot to mention. OP.GG shows only soloQ ranks. I'd bet a grand on it, that the plat players were not more than 3-4 flex ranks away from the Silver 5 player's flex rank. Way to manipulate an image, to make things look bad. Well played buddy. A true classic right there....
i mean in flex i have gotten silver 5 flex q ranked ppl while being p3 in flex it's honestly random 1 team gets 5man you get 5 solo q players and ranks can jump whole tiers even in flex ranks
: demotion on 40 lp?
it's mmr related guess your mmr is super low also you don't get demoted it becomes red first and once it become red take 1-3gaames to get demoted
Smerk (EUW)
: No, false reports are simply discarded
they don't only get discarded you loss report rep/pts so yeah
: Do false reports add up and get you banned?
no riot uses a point system for reports every time you report someone you get pts which makes you report more "valid" and if you pts get to low you report will no longer count so if ppl keep reporting for invalid reports you reports will eventually jsut not do anything even if you reported someone breaking the ToS or summoner code
: Okay thanks! Does this happen automatically sometimes? I was reading up on the articles and I wasn't sure if this happens by the system automatically or manually. Hopefully they can fix it shortly because I don't want to miss too much of the missions so I can get the rest of the Bewitching Janna stuff!
it's automatic which is why you make a ticket so they can look into the case manually and decide if it was deserved or not
: when did that start?
patch 8,11 is like 5months ago aka the mid of the season between s8 and pre season which is why it's called midseason patch ^_^
: Do you guys know how long it usually takes for Support to respond to enquiries?
i would say 20hrs to 4days depends what it's about and how many tickets they have make a ticket now and tomorrow around midday try go back and check if they have live chat open all tho i don't think they have live chat in weekend you can check it will be faster. if you do happen to get live chat you can ask that person to close you ticket ( live chat button will be next to submit ticket button when live chat is available and you can ask person in lice chat to check ticket so you don't have to write all again)
LAFFEN (EUW)
: DODGE IF SOMEONE SAY "I INT"?
step 1 : OPEN http://euw.op.gg/multi/query= step 2 : copy paste lobby chat step 3: check ppls profiles and roles step 4: decide if game is winable or not step 5: dodge if unsure you keep mmr when you dodge so you'ill get the lp back np mmr>lp step 6: enjoy the elo ^_^
: what does midseason mean in your champion stats?
it's from when the mid season patch was released . I believe it was patch 8.11 that is mid season patch so mid season means the stats from patch 8,11 until now. {{sticker:sg-ahri-2}}
: How Is This Suspension Justified?
i suggest you go watch some high elo orianna plays and try mimic some of the things they do it can help a lot to avoid dying as orianna you don't have to kill the enemy laner you can just farm it up since you mid/late game is super strong if you can land your spells and big ultis ^_^ gl tho {{sticker:sg-soraka}}
: Hi Ryze, Do you know where I can contact Support please? Thanks!
https://support.riotgames.com/hc/en-us/requests/new
: > [{quoted}](name=Spearki,realm=EUW,application-id=NzaqEm3e,discussion-id=hcA5xsp1,comment-id=000000000000,timestamp=2018-11-02T11:02:00.880+0000) > > but any idea why this word is actually censored? It's a naughty slang word in Spanish :-P
wait is't ban able then to use that word all tho i just looked up the Spanish def it isn't that bad just a common human body part
Hansiman (EUW)
: That's some of the limitations of some language filters. We use a popular bot on our Discord to filter away some words, but we run into the same problem when the filtered word is just a part of a larger word. Where do pilots sit in the plane? Can't answer that, because it'll be filtered away.
but any idea why this word is actually censored?
: Sounds like the a 6 year old's interpretation of a penis, after receiving sex-ed, in some foreign language.
no it's the sound a train makes .... what in the world is going on in your head ...
: Wont happen. I'm a dia smurf too and this season I'm stuck in gold. I've had multiple plat smurfs but it seems this year's gold players have goten more %%%%%%ed and even smurfs can't get out. Diff acc not this one.
Rioter Comments
: I tried adc in plat!
bot lane is mostly decided by the skill of the support regardless of the adc in solo q most times it's the support that decides how the lane is going to go in this meta so :)
: About the new stats
Preatty sure it can be negative just like cs ahead etc stuff like that is against the enemy and your average compared to other nasus's you're down by -10 so :D
: ***
maybe you should stop putting every one who plays games in the same bag for all you know we could be lesbians but why do oyu even care ? it's not you living our lives so care about yours and we will care about ours so pls don't comment unless you actually has something relevant to say {{sticker:sg-ahri-3}}
: Banned for actually nothing (IMO)
But being passive aggressive with racism isn't flame? "great polaks" seems like it was really passive aggressive with the attitude you had in previous comments before it and after. now idk if you a "%%%" or if you're just saying it sarcastically or making fun of ppl who are but you shouldn't use words like those in such a way nor should you threaten to go afk :D tbh if it wasn't for the racist comment i would let this one slide but since you made it yeah no. just imo
Smerk (EUW)
: Yeah, it may take longer, but it won't be that longer to make a big deal out of it. At this point I'm only 2 checkpoints behind those who already managed to get level 5 and I'm not playing that often, so activity also affects my progress
wifey is honor 5 for 2 weeks now or so and she never has ever used chat if you don't use chat it pretty much just depends on how many honors you get how fast you climb you can climb as fast as ppl being positive in chat as long as you get honors it seems to me tbh
: Grats :) if I keep playing Pyke maybe we'll meet in the middle
: So we have conflicting information coming only from hearsay and as long as there is no official announcement from riot regarding this matter this entire discussion is 100% pointless? Yep, I completely agree.
https://imgur.com/a/fcAxSYK but it's indeed doing a test run rioter confirmed ?
GLurch (EUW)
: As far as we know, this is only a trial run. If it's a success, changes will likely be rolled out on other servers as well.
This is all i could find out about it so far for anyone who wants to know https://imgur.com/a/fcAxSYK i couldn't think of what else to ask about to this topic but there doesn't seem to be much public info on it not even among rioters the ones doing the test seems to keep info to them self for now.
: Banned for saying %%% to a support flaming me
Trying to argue with the ppl on the boards that browser the player behavior threads {{sticker:slayer-pantheon-popcorn}}
Spearki (EUW)
: https://imgur.com/a/JErQGjl this is aas much as i can show on the board i think without getting banned by mods the fact that not 1 of these were punished out of 5accs just shows they don't actually investigate when i have proofs and "know" some of them. and yes i even know the acc was sold and bought yet riot seems to be unable to find that out with their "investigations"
hmh yeah cus i did censore the links with pics of proof as i told you i will most likely just get banned on boards if i show them so idk why you wanted to ask for proofs when i can't really show it. the bronze guy is a d5 player with 13permas that buy botted accs and other did even acc share and boost while streaming riot could check vods etc but if it's so hard for them to find out stuff maybe they should get some ppl who know how to investigate accs? :D. Idk why you would think i would lie tho there is no reason for it i'm legit just trying to help them fix their shit.
Shiwah (EUW)
: It doesn't mean I'm not right. You're berating people for doing what they want when they're off the clock, sarcasm or not. I'll tell you a secret - it's illegal to keep your employees 24/7 on the clock. And that is a PSA, not sarcasm.
you really think idk that ppl have free time? XD and that there is rules about working hrs? most places have rules about how long you can work max all tho i doubt they ever uphold cuz we sure never do XD
: Sure. I can prove it but cannot tell. Answering ("with a basic template") in a standardized form is normal for every company. Still does not prove claims that they "never do anything".
https://imgur.com/a/JErQGjl this is aas much as i can show on the board i think without getting banned by mods the fact that not 1 of these were punished out of 5accs just shows they don't actually investigate when i have proofs and "know" some of them. and yes i even know the acc was sold and bought yet riot seems to be unable to find that out with their "investigations"
: proof?
You can check op.gg and in game you know how much xp/m a game gives and a win is +50 xp hes reached lvl 30 3pm cest yesterday and have been lvling while being a rioter :D and if you mean in regards to ticket i could get you pics but can't show summ names so how would you know it was actual proof?
Shiwah (EUW)
: I don't make art for free.
i really hope you could sense the sarcasm and didn't take it too srs cuz it seems like you did?
Shiwah (EUW)
: Idk if you ever heard about "off the clock".
no can you please make a paint drawing and explain it? XD
kriegnes (EUW)
: you are right. actually he shouldnt even have answered this post. he should be banning people and not chilling and chatting on a forum. who wants to talk with a mod in his favourite game anyways
hes a forum mod he has no actual power lol the riot might have some all tho he/she was employed before even really playing the game which is kinda funny too someone like that replay on forum XD mods on forums has nothing to do with banning ppl besides those on the forum but the rioters legit don't even investigate ppl you report in tickets they just say you do with a basic template and never do anything kinda sad which was my whole pt.
kriegnes (EUW)
: thats a stupid argument. cant go on discord has to punish people 24/7 lol
ofc they can go on discord in their free time or breaks etc and for work related talk etc but they shouldn't for just chatting when they fail to ban anyone :)
Shiwah (EUW)
: That must be some advanced AI I'm talking with on Discord...
Only proves how lazy they are if they still fail to punish ppl cuz they too busy talking on discord :)
: Hey there, I'm sorry about your experience with that player - after looking at this case I can indeed tell that they are already on our radar. Thanks for bringing this to our attention, rest assured we'll get it sorted after an investigation😊
AHAHAHA like you gonna do jack shit you let streamers account share on stream and let them walk free cuz you support team is to fk lazy to check the proofs provided and let ppl who de rank on propose that has d5 accs that buy botted accs go free even if we report them with a ticket nothing happens XD
: First of all, good job on changing your behavior yourself, I hope you realised that getting angry and acting out on your frustration really isn't worth it. What you're saying about the feederbuster makes the system sound really bad, and it is(!) but how would you actually solve this? --- I've had bad games where I went 0/7 or worse without inting, shit happens, even to the best of us. If the player is not blatantly dying under the enemy fountain all the time, how would you teach a machine learning system to differentiate between me and an intentional feeder? --- Riot has made more advancements and invested more resources into player behavior research and system development than any other gaming company ever has, or could ever dream of! We're all spoiled brats in that regard and while I know it sucks to see people go unpunished (_I play the game too, I have the same frustrations every player has_), I believe that calling Riot incompetent or cursing them out like some players do is nothing but plain ignorance.
What tilts me more then the system is when you forced to make a ticket and have humans check the games ppl feed when you know the system fails. Alright not a big deal can make a ticket, but when they just ignore it and give you a template and don't even bother checking games of ppl deranking on purpose to get bronze /inting and just let those ppl walk free cuz they can't be asked to investigate that's what tilts me about riot games/player support. They know them self the system doesn't work yet they refuse to actually have humans check games. it doesn't take more then 10min to watch a replay of the linked op.gg in the ticket and ban said player....
: What about the AFK / Leavers beyond the /remake option ?
but it could be abused by duo q's when ever they have a bad game one of them just leaves and it's a shit ton of time waste on ppls end playing 10-15min game + 3min q time and 5min champ selection and if ppl dodge as well you can end up using well over 30min and not even have been able to get a proper game :c it sucks ppl leave but they alrdy have penalty's for them there isn't that much more they can do without it being abuse able or pissing someone off ppl alrdy complain about dodges and time waste how would this be received? XD it's impossible to make everyone happy and you have to think about what they possibly can do without it being abuse-able and without it pissing to many off as they need everyone to get on somewhat same page which is hard, they need to find a so called middle ground.
: It depends how you're classifying 'powerful'. My tier list for solo queue might look something like this: T1 {{champion:114}} {{champion:133}} {{champion:266}} {{champion:164}} T2 {{champion:122}} {{champion:36}} {{champion:58}} {{champion:24}} {{champion:79}} {{champion:68}} {{champion:8}} {{champion:27}} T2.5 {{champion:41}} T3 {{champion:6}} {{champion:240}} {{champion:157}} {{champion:86}} {{champion:150}} {{champion:126}} {{champion:54}} {{champion:23}} {{champion:420}} {{champion:78}} {{champion:85}} {{champion:50}} {{champion:83}} {{champion:14}} T4 {{champion:17}} {{champion:3}} {{champion:48}} With each tier meaning the following things: T1: Top tier. Aim to play if left up. T2: Still good, but not as good as the top tier picks. Picks in this category might beat the tier 1 picks but are more limited in other ways. T2.5: hard to place these because they're on the cusp of being good but need experience T3: These champions are noticeably weaker than tier 1 picks and are generally only picked by one trick ponies or a as a counter pick (ie picking Poppy to counter Camille) T4: These champions are not a good fit for top lane in its current state and are outclassed Note that the champions in each tier are not ordered in any particular way EDIT: I didn't have the TP changes in my mind while making this so I might have to reshuffle a few things. Lane bullies would get stronger because they will run ignite and be able to punish more.
hmh i think i would move darius to t1 just because of how much easier he is to get the basic and all of and use hes "power" is easier then some of the others same as i would move sion up to t2,5 at least. i'm surprised to see you include jayce personally think hes play rate is too low to judge but i think he can be very strong hard to place him but your list seems somewhat solid props{{sticker:sg-soraka}}
: > [{quoted}](name=Spearki,realm=EUW,application-id=yTagKVTg,discussion-id=YJsZ1QKW,comment-id=0009000000000000,timestamp=2018-07-20T16:29:57.966+0000) > > i had lvl 13accs banned only writing two lines lol XD they lines just have to be psychotic enough Kappa Instruction for easy ban: _Write the following in all chat (fill in the asterisks): You j\*w\*sh g\*y piece of sh\*t deserve to be g\*ss\*d._ Should be enough already. _**Attention!**_ I do not recommend doing this and will not take responsibility for any banned accounts!
if you gonna write 1-2 lines it can be better then that but not gonna write XD
: > [{quoted}](name=XxD4Rk5L4SH0RxX,realm=EUW,application-id=yTagKVTg,discussion-id=YJsZ1QKW,comment-id=00090000,timestamp=2018-07-20T15:49:35.448+0000) > > They also use a lot of E's and the combination of th and en. Coincidence? Actually it is really conspicious. Most logs of bans (at least those on the boards I read) are so damn long that I would have reported the person for spamming even if the content has not been toxic at all...
i had lvl 13accs banned only writing two lines lol XD the lines just have to be psychotic enough Kappa
Show more

Spearki

Level 30 (EUW)
Lifetime Upvotes
Create a Discussion